onsdag 18. april 2012

Pippilotta Viktualia Rullgardina

Morgenlyset på veggen
Rullegardinen til soverommet var noe av det første jeg lagde til den "nye" leiligheten. Leiligheten er for øvrig ikke ny lengre, vi har bodd her i tre år (trenger jeg å si at vi fortsatt ikke har malt listene? Når jeg tenker på det mangler vi faktisk noen lister også..) Ikke var den ny heller, huset ble oppført i 1955, men det var i alle fall det første selveide bostedet for meg.
Jeg hadde sett en slik gardin i et magasin (D2?). Rullegardinen kostet over 3000 kroner, og jeg tenkte selvsagt "denne kan jeg lage selv!"

Fremgangsmåten var som følger: Kjøp en sort rullegardin, min kostet under hundrelappen på Prinsess. Finn et bilde du vil bruke. Det kunne sikkert blitt fint med stjernebilder, eller fugler eller...eller...
Heng et stort ark opp på veggen og projiser bildet til arket, og tegn av. Eller tegn i vei på frihånd. Tape arket godt fast til rullegardinen, hold tunga beint i munnen og kutt ut mønsteret med en skalpell/tapetkniv. Bytt blad ofte så unngår du at det rakner.


Rullegardinen ser veldig fin ut om kvelden når det ellers så usjarmerende gatelyset er tent.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar