søndag 5. januar 2014

Lue til minien og dukka





Minien og dukka har fått matchende luer. Ganske så søtt, og effektivt, ettersom minien er i bestemme selv alderen og ganske så motvillig til for eksempel luer. Da hjelper det at dukka har lik :)

Dukka er strikket etter oppskrift fra Arne og Carlos bok "strikkedukker". Jeg har ikke strikket dukker og dyr før, men det var faktisk ganske gøy når det dukket opp en dukke fra strikkepinnehavet. Og så går det jo fort, og det liker jeg! Foreløpig har ikke dukka fått så masse klær, men den har fått en venninne. Hun heter minimy og har flyttet til en liten jente på Sandnes. Håper jeg får tatt noen fine bilder av dem sammen en dag. Jeg har strikket begge dukkene i Lanett Babyull fra Sandnes Garn. Farger hvitt 1001, marineblå og hudfarge 3021. Til hår, øyne og munn har jeg brukt diverse restegarn.

Lua er strikket etter oppskrift fra "den store guttestrikkeboka" Jeg har ikke brukt garnet beskrevet i oppskrifta, men brukt Tynn alpakka farge 176 fra Du store alpakka. Jeg strikket på pinne nr. 3,5 og 4. Jeg la opp 96 masker som egentlig er den største oppskriften fordi jeg ville ha en litt stor lue som også kan brukes med oppbrett. Jeg brukte i underkant av 100 gram til begge luene med dusk.





Hilsen Ane


2 kommentarer:

  1. Hei og godt nyttår. Takk for hyggelig kommentar på innlegg og foredrag! Setter stor pris på det. Flink du er til å strikke da!! Ha en finfin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Signe :) Veldig gøy å høre om din impulsive ferd til Rosendal

      Slett