torsdag 19. april 2012

Havannastol



Dette er et ekte barselprosjekt! Jeg har brukt en god del timer på pussing og maling i halvmørket i kjelleren etter "leggetid". Da jeg var ferdig kom jeg på at jeg faktisk hadde en arbeidslampe..
Stolen brukte jeg selv da jeg var liten, jeg husker at jeg elsket å sitte ved det lille bordet å spise. Stolen var opprinnelig i lakket bjørk, men da jeg ble tante for snart 14 år siden malte jeg den i 90-talls primærfarger med et søtt fiskemotiv på bordet. Stolen var mildt sagt klar for fornying.


Fremgangsmåte:
Jeg pusset ned gammel maling og lakk slik at stolen fikk en matt overflate, og vasket den grundig. Så malte jeg et strøk med Jotun kvist- og sperregrunning. Deretter malte jeg to-tre strøk med Lady Extreme Finish glansgrad 80 fargekode S1050-B20G. Jeg burde slipt lett mellom hvert lag, men det skjedde altså ikke. Beste tips for et bra resultat: Kjøp gode pensler/ruller. ALT av ugjevnheter vises når man bruker maling med høy glansgrad

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar