onsdag 18. april 2012

Strikkedress til baby

Kveldens prosjekt: strikkedress til baby

                                   

Denne søte dressen har tante Kristin strikket til Arthur. Det er sansynligvis det plagget ungen har brukt mest, den så ut til å vokse med babyen og var passelig i flere måneder. Den er strikket i det supermyke garnet "Fin" som selges på husfliden.


 Jeg spurte min søster etter oppskriften, for jeg hadde så lyst til å strikke en i gave til et lite knøtt som snart blir født. Men oppskrifter er vistnok for pyser, så noe slikt fantes ikke. Dermed måtte jeg telle og regne litt, men det ser ut til å gå riktig vei. Snart ferdig, mangler bare stolper og montering.
Jeg har strikket i et supervarmt og deilig kashmirgarn som mamma kjøpte til meg i Tyrkia, garnforbruk ca 200 gram.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar