fredag 20. april 2012

Funky frøken whippetfrakk

Bare nesegrevet titter frem fra dette vinterdekkenet


Skjønne Esmeralda (jepp, det er hunden) trengte jo litt ekstra varmt tøy i vinter siden mor, barn og hund skulle ha utvidet juleferie hos familien i nord.
Og den flinke, svenske damen (Kerstins hemsida) jeg har bestillt hundedekken fra tidligere, hadde desverre så lang leveringstid i høst at jeg ikke hadde tid til å vente. Dermed måtte jeg prøve meg selv. Jeg laget et mønster basert på to ulike dekkenmodeller, og sydde en prøvefrakk av gammelt sengetøy. (Det blir aldri mindre ting hos meg, det bare havner i en annen kategori (les: eske i boden). Fra ekstrasengetøy til div.syprosjekter/sikkertkjektåha eska)


Grønn november i Stavanger, men klar for nordnorsk vinter
Frakken er sydd av beavernylon og foret med ull. Så den er god og varm og nesten Stavangervanntett. I tillegg er det strikk rundt rumpa for fleksibel passform. Dekkenet trees over hodet og festes med borrelås under brystet. Neste gang..hehe.. skal jeg feste med strikk/fleksibel hempe under brystet. Det gir større bevegelsesfrihet, pluss at borrelåsen lett blir full av hundehår og dermed ganske dårlig.
Dekkenet har lang hals som kan brettes opp for å beskytte ørene.
Jeg har også sydd på reflekser i sidene og i fronten, og laget en søt merkelapp med hundens navn på. Merkelappen fungerer også som hempe.
Alle materialer utenom foret er kjøpt på Kreaktiv på kvaddå. De har veldig mye bra sy- og hobbyutstyr. Foret er kjøpt på hundeutstilling, fra en svensk nettbutikk. ull4pets.se/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar