søndag 13. oktober 2013

Kjøkkentjeneste

 
Har du noen gang brettet sammen tøy, og så plutselig begynner du å se ordentlig på det du bretter sammen? Og så ser du at det liksom ikke ser så fresht ut.. Grumsegrå kopptuer og kopphåndduker med merkelige farger når de opprinnelig var hvite. Da er det på tide å lage noen nye! Det er veldig lett å lage sitt eget print på tekstiler og det finnes mange teknikker. Jeg kom over noen ville stofftrykkfarger med glitter i på salg på Panduro og tenkte de kom til å gjøre seg godt sammen med et litt rustikt stoff jeg hadde liggende. Jeg tror det er en bomull/linblanding. Jeg brukte min gode venn maskeringstape til å tape opp mønster på stoffet. En sebrainspirert variant og en..eh..annen variant. Så var det bare å splashe på med farge, tørke og stryke etter anvisning på stofftrykkfargen og sy grytelapper og kopphånduker av tøyet. Grytelappene er fylt med to lag platevatt og maskinquiltet for å holde vatten på plass under vaskt. Hos Marapytta lærer du å sy fine hjørner om du ikke kan det alt.







 
 
 
 
Sy forsiktig,
Hilsen Ane




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar