mandag 4. mars 2013

Strikkesyk

Eller faktisk for syk til å strikke... Holder på med enda en kosekurvjakke fra Pickles. Og det er enda en for meg også. Jeg strikket kosekurvjakken til minien når han var minimini.




Det er mulig jeg kan skylde på paracet rusen som henger tungt over øyelokkene for tiden, uansett.. Jeg kom galt ut av det med kurv/fletteteknikken og måtte rekke litt. Og det er litt pes å rekke opp strukturstrikk, men nå er jeg på full fart fremover igjen. Enn så lenge..Jeg ser at jeg muligens går i den gode gamle Pickles fella igjen. Jeg strikker myyye strammere enn oppgitt strikkefasthet, øker nesten alltid to pinnestr. opp. Jeg sjekker fastheten med prøvelapp, men når jeg kommer i gang blir det liksom litt stramt igjen. Det kan være fordi jeg rett og slett synes oppgitt strikkefasthet blir litt for "løsaktig" og kompenserer for det. Derfor ender jeg jo alltid opp med å bruke mer garn enn det som er oppgitt. Note to self: alltid bestill ett nøste ekstra og strikk en størrelse større enn du har tenkt!

Sater på saktevoksende unge og nok garn, så får han kanskje ny jakke til påske!


Hilsen Ane

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar