fredag 8. mars 2013

Velkommen til verden Eira




Verdens skjønneste lille Eira er kommet til verden. Jeg var heldig og fikk besøke henne når hun var en uke gammel, og gjett om hun var søt?! Jeg håper jeg blir frisk igjen snart så jeg kan hilse på henne og resten av familien hennes igjen. En liten velkomstgave måtte selvsagt den lille få, og det ble et strikkesett med mønster og garn fra Pickles. En liten finkjole sett, jeg droppet sokkene. De har jeg prøvd meg på før, men syntes ikke passformen var helt optimal. Eneste endring ellers var at jeg heklet en fastmaskekant nederst på kysa for å få en penere avslutning på den. Og så heklet jeg luftmaskesnorer i stede for tvinnede snorer.



Pinner og garn:
Pinner nr.5 (! Tidligere omtalt Picklesfelle)
Garn: Hovedfarge Pickles Cashmerino Silk 773
Kontrastfarge vevstrikk: Pickles Merino Silk 6
Hovedfarge vevstrikk: Pickles Sorbet 1
Strikket i str. nyfødt.
Jeg er usikker på forbruket, alt var restegarn. Men jeg tror jeg brukte mindre enn 50 gram pr. farge.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar