fredag 10. august 2012

Dumpster diving!

Her i nabolaget er det alltid noen som pusser opp.
Leilighetene her i området er fra femtitallet, så jeg skjønner jo at folk har et visst behov for å fornye. 
Det jeg ikke skjønner er at folk betaler for å kaste ting, når man kan gi det vekk gratis på Finn.no eller til Fretex.
Da slipper man endatil å bære ting ut selv. 
Men det som er gøy når folk kaster, er jo at det gir meg muligheten til å drive med min favorittidrett:
Dumpster diving!

Etter å ha kjent meg endel år, og vært med på diverse redningsprosjekter for avdankede møbler, har mannen i huset lært at når man går forbi en container,
så kikker man oppi. (Der kan jo være gull!)
Så godt har han lært det at han til og med gjør det når jeg ikke er med! Så slik kom han travende hjem i kveld,
med en søt benk for telefonering under armen.


 


Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med denne,
for å ikke snakke om hvor jeg skal gjøre av den.
Men foreløpig tror jeg den får stå til modning i boden.
Der vil den få selskap av diverse andre møbler
som venter på heder og ære og et malingsstrøk.
Og et større hus!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar