søndag 6. mai 2012

Gjenbruksull igjen


Ja, jeg vet at sommeren straks er her. Men det føles ikke sånn når det snør i mai. Derfor må være helt på sin plass med vinterlig ullblogging i dag også.
Da jeg lagde de første babyskoene fikk jeg en ide om å lage en djevellue til i samme stil. Men jeg hadde ikke nok av den mønstrede strikkefilten (den var bare en rest etter et babyteppe jeg har sydd). Derfor måtte jeg lage nok et par sko, av en ny strikkefilt, slik at jeg kunne sy lue også. Mønsteret til lua tegnet jeg etter en strikket babylue i djevelfasong. Ikke den samme typen jeg har vist tidligere, men en som er strikket frem og tilbake i rillestrikk.
Jeg har planer om å få lagt ut disse symønstene også, men jeg mangler mønsterark.
Lua er sydd på samme måte som skoene, med sømrommet ut. Men den har fått et tynt for i en ull/bomullsblanding (også filtet i vaskemaskinen). Foret er sydd fast i lua med en stikning i nedkant og med et lite sting for hånd i toppen av lua.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar