søndag 29. september 2013

Sånn kan man tydeligvis ikke lage selv

 
 
 
 
Høstgarderoben til minien er klar.. var klar..? -For omsider fikk jeg sydd i knapper på jakken jeg har strikket til minien. Det var mye styr med den jakken (en endaenkosekurvjakke fra pickles), masse tull med pinnestørrelse og strikkefasthet i starten. Litt nølende strikking siden jeg tidlig mistenkte at jeg hadde begynt å strikke for liten størrelse. Vel, som sagt jakken var fiks ferdig, med knapper og det hele, og jeg var omsider fornøyd. 
Jeg holder den stolt opp for å vise den til mannen, som utbryter
-Er ikke den litt skjeiv!?
Åjoda, den er skjeiv..Skjeiv som bare det faktisk.
Jeg må jo ha vært helt blind som ikke har lagt merke til det selv. Men det viser seg altså at jeg har blingset på mønsteret og strikket det ene forstykke en størrelse større enn det andre. (Det er siste gang med digitalt mønster for min del, heretter blir det ekte papir med tusen markeringer og streker i margen)
Hva nå...? Rekke opp belegg/halskant, en arm og det overflødige på forstykket og strikke jakken ferdig og gi den vekk til en mindre gutt? Rekke opp hele jakken og strikke den i en størrelse større?
Ganske lite fristende å fortsette på prosjektet, så foreløpig får den ligge til skrekk og advarsel i strikkekurven.
 
 
 
 
 

 

2 kommentarer:

  1. Ah, den funkar no vel heilt fint! Kjempefin! Eg har definitivt tenkt å ta i bruk strikkejakken som vart str 6 år i breidda (masker) og 9 mnd i lengda (cm) ;) (prøvelapp?!) Så her vandrar det nok snart rundt ein liten stakkar med 10cm opprett på ermane....

    SvarSlett
    Svar
    1. Tro meg, den kan virkelig ikke brukes! Oppbrett på ermene derimot det er jo bare sååå riktig :) Kos deg med frøkna!

      Slett