onsdag 26. desember 2012

Minijuleverksted -et juleverksted for mini

Minien og jeg hadde en rolig morgen sammen rett før jul mens resten av hustet sov. Og vi benyttet anledningen til å rote litt mer på det forhenværende spisebordet, bedre kjent som rotebordet. Der var for anledningen dekket på med diverse hobbystæsj, perler, bånd og gavepapir.
Det er alltid koselig med hjemmelagede gaver, og jeg hadde veldig lyst til at minien skulle lage gaver til besteforeldrene sine. Han hadde ikke så veldig lyst... Men vi fikk det til på et vis, og det endte med strålende stemning da juleverkstedet ble avsluttet med en tur i badekaret. Helt nødvendig med litt bløtlegging, det var maling overalt, og klut er ikke kult.





Sånn ble resultatet. Men det viktigste med seansen var nok at mammaen fikk en real leksjon i å ikke være så resultatfokusert ;)

Materialer: Lysglass fra Søstrene Grene og fingermaling fra Panduro
Tips:
-Tutt minsker faren for at malingsfingrene finner veien inn i munnen. Malinga er ikka farlig, men ikke særlig god heller ifølge min sønn.
-Begrens fargeutvalget når barn maler, så unngår du at alt blir gusjebruntbrunt. Min søster sa vistnok engang som barn at hun "eeeelsket brunt! -det er akkurat som jord" Men det er jo ikke alle som er som henne.
To farger du liker + en farge du ikke liker gir ofte fine resultater.








Romjulshilsen fra meg og sjefsmaleren




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar