tirsdag 1. januar 2013

365dagers utfordring

En stor farsott i bloglandia er 365 dagers utfordring, og i dag er jo en strålende dag for å gi seg i kast med en slik utfordring. Konseptet er altså at du skal bestemme deg for en ting du vil prøve å gjøre hver dag i et helt år. Mange har fotoutfordringer, som et selvportrett hver dag, eller et portrett av barnet sitt hver dag som de publiserer på flikr, instagram eller blogger.
Jeg har mange ideer til hva jeg kunne prøve å gjøre hver dag i et helt år, men måtehold er en dyd, så jeg gir meg i kast med to utfordringer.
Den ene er å ha en samtale på engelsk hver dag, stakkars mannen blir nok fort offer for den. Bakgrunnen er en særdeles flau telefonsamtale jeg hadde på engelsk for en stund siden, der "motparten" ba om å få snakke med en som snakket engelsk... Jepp, det er vist så ille, her kan det nok bare gå en vei.
Den andre utfordringen gleder jeg meg virkelig til! Den er å tegne noe på frihånd hver dag, Archcad teller altså ikke! Kanskje jeg skal kickstarte denne utfordringen med å melde meg på Stavanger Arkitektforenings tegnekurs i februar?!
Jeg har startet i dag selvsagt, med å lage noen notater og skisser for bloginnlegg jeg håper kommer seg helt ut på blogen.
Andre 365dagers utfordringer jeg gjerne kunne tenkte meg er:
  • Bruke tilbehør hver dag. Øreringene som alltid er på teller ikke, variasjon og utfordre seg selv er nødvendig.
  • Trene hundene hver dag, f.eks i forbindelse med mating eller andre daglige gjøremål så glemmer man det ikke så lett.
  • Kommetere på en blog hver dag.
Lykke til hvis du har noen planlagte utfordringer til deg selv i det nye året!


Hilsen Ane


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar